کلینیک فیزیوتراپی رادمان

اولین مرکز تخصصی فیزیوتراپی ورزشی شرق تهران

کلینیک فیزیوتراپی رادمان

اولین مرکز تخصصی فیزیوتراپی ورزشی شرق تهران

k:if>
کلینیک  فیزیوتراپی  رادمان

آدرس جدید کلینیک :
تهرانپارس - خیابان رشید - روبروی خیابان 146 - جنب باشگاه ورزشی آهن نورد - پلاک 111

تلفن : 77744911 - 77298005

طبقه بندی موضوعی

۲۲ مطلب در مهر ۱۳۹۴ ثبت شده است

۲۶
مهر
۹۴

تریگرپوینت تراپی



  

نقاط ماشه ای چیست؟

بدن انسان به عنوان یک مجموعه کامل با اهداف مشخص در هر شرایط مکانی و زمانی، فعالیت ها و اکنش های متفاوتی دارد، برای مثال در زمان ضربه ها یا کشش های عضلانی و یا استفاده بیش از توان یک عضله از آن، شاهد تغییراتی در سطح بافت شناسی و عملکری عضله هستیم که به بدن برای محافظت از خود کمک می کند.

اما این فشارها گاهی انقدر زیاد هستند که مکانیسم های حمایتی بدن نمی تواند ترمیم کامل آن ها را به عهده گیرد، درچنین شرایطی است که یک فرایند نیمه کاره از تغییرات سلولی عضلانی و و اکنش های حاشیه ای اطراف آن خواهیم داشت.

  • ادمین
۲۵
مهر
۹۴

طب سوزنی ولیفتینگ پوست صورت

لیفتینگ صورت با استفاده از طب سوزنی یکی از بهترین روشهای جوانسازی پوست در سراسر دنیاست. فواید طب سوزنی برای از بین بردن چروک صورت و اثرات پیری بیشمار است.

  • ادمین
۲۰
مهر
۹۴

دنده گردنی چیست و چه اهمیتی دارد





  




دنده گردنی نام دنده ای در بدن است که بطور طبیعی نباید وجود داشته باشد ولی گاهی هست و وجود آن دردسر ساز میشود. وجود دنده گردنی ممکن است باعث ایجاد درد در گردن و دست و بیحسی یا مور مور شدن دست شود. برای درک بهتر این وضعیت باید ابتدا آناتومی ناحیه را بهتر بدانیم

  • ادمین
۱۸
مهر
۹۴


گودی-کمر-387x225

 ویلیامز معتقد است که می بایست نشستن، ایستادن، راه رفتن و خوابیدن به گونه ای باشد که گودی کمر تا حد ممکن کاهش یابد! و برای همین امر جهت حل مشکلات کمر 6 تمرین فوق را به عنوان تمرین روزانه برای افراد توصیه می کند که در مورد آن ها توضیح داده می شود.

  • ادمین
۱۸
مهر
۹۴

گودی کمر یا لوردوز که با عنوان swayback نیز شناخته شده است , نوعی بیماری است که در آن بخش تحتانی ستون فقرات قوس یا انحنای اضافه پیدا می کند. ستون فقرات به طور طبیعی  در قسمت گردن, بالا و در قسمت پایین دارای انحنا میباشد تا بتواند به تعدیل ضربه (ضربه گیر) و همچنین تحمل وزن سر انسان کمک کند. زمانی که کمان طبیعی ستون فقرات در قسمت تحتانی پشت  در ناحیه کمر بیشتر از حد نرمال قوس پیدا می کند, گودی و قوس کمر اتفاق می افتد و این به علت افزایش فشار روی ستون فقرات باعث ایجاد کمر درد می شود.

در افراد مبتلا به لوردوز انحنا یا قوس کمر در قسمت تحتانی پشت کاملا مشهود است و فرم ستون فقراتشان از زاویه بغل شبیه به حرف C میباشد. به علاوه در افراد مبتلا به این مشکل در قسمت  شکم و باسن بیرون زدگی  وجود دارد.

یک راه ساده برای تشخیص گودی کمر این است که به پشت روی سطح تخت دراز بکشید, دستتان را در فضای خالی بخش تحتانی کمر قرار دهید, اگر این فضای خالی بیش از حد باشد, شما مبتلا به این مشکل هستید. درمان گودی کمر بستگی دارد به میزان انحنا ستون فقرات یا سایر علائمی که ظاهر شده است.

  • ادمین
۱۶
مهر
۹۴

چند تمرین برای کمر درد و جلوگیری از آن

1x1.trans چند تمرین برای کمر درد و جلوگیری از آن

کمر درد یکى از شایع ترین مشکلاتى است که انسان همواره با آن مواجه بوده است. حدود سه چهارم مردم در زمانى از عمر خود حداقل یکبار دچار کمر درد مى شوند .جالب است بدانید ۸۵درصد کمردرد ناشی از بد نشستن در محیط های کاری است و همین طور مصرف قندهای ساده موجب افزایش کمر درد می‌شود؛وجود منیزیم در رژیم غذایی مانع اسپاسم ناگهانی عضلات در ناحیه پشت می‌شود و هر چقدر قندهای ساده در رژیم غذایی زیادتر باشد کمر درد نیز افزایش پیدا می‌کند.

در این پست چند تمرین عالی برای کمر درد و حتی استحکام و جلوگیری از آن پیشنهاد می شود.

  • ادمین
۱۵
مهر
۹۴

ورزشهای مناسب در گردن درد

در این مطلب یک برنامه تقویتی برای گردن و عضلات بالای قفسه سینه طراحی شده که با استفاده از آن می توان عضلات نگهدارنده سر و اطراف آن را تقویت کرد. هر چند امروزه تحقیقات متناقضی در حوزه آسیب های مغزی ناشی از فعالیت های ورزشی انجام شده است، اما بعضی مطالعات انجام شده نشان می دهد مجموع برنامه تقویتی گردن در سنین جوانی می تواند به عنوان یک ابزار، برای پیشگیری از آسیب دیدگی مفید باشد. با تقویت عضلات بالای قفسه سینه و عضلات گردن می توان توانایی کنترل وی بر سر را پس از یک موقعیت برخورد، کنترل کرد. ورزش هایی که باعث آسیب دیدگی می شوند معمولاً دارای موقعیت های برخورد مستقیم هستند. این موقعیت های برخورد مستقیم، برای مثال در بازی فوتبال معمولاً زمانی ایجاد می شود که دو بازیکن با یکدیگر بر سر تصاحب یک توپ برخورد می کنند یا یک بازیکن بر روی زمین می افتد و به این ترتیب به سر وی ضربه وارد می شود.

برنامه تقویتی ارائه شده در این مطلب به عنوان یک ابزار و دستور العمل برای بیماران  مبتلا به گردن درد جهت رفع  درد آن ها در نظر گرفته شده است. در این بخش 2 دو نوع مختلف از برنامه های حرکتی برای راحتی بیشتر شما ارائه شده است. اولین برنامه یک برنامه تقویتی ایزومتریک است و برنامه تقویتی دوم از نوع برنامه های تقویتی انبساطی و انقباضی می باشد.

  • ادمین
۱۵
مهر
۹۴


ستون مهره های ناحیه گردن یکی ازساختارهای شگفت انگیز و پیچیده دربدن است و می تواند وزن سررا درحدود 15 پوند یا 6کیلوگرم یابیشتر هنگام حرکت در جهات مختلف پشتیبانی کند. هیچ کدام از نواحی ستون مهره ها چنین آزادی را درانجام حرکات ندارند، وجود این حرکات و پیچیدگی مفصل گردن می تواند باعث ایجاد آسیب دیدگی و گردن درد شود.بیشترین علل وجود دردهای مختلف در ناحیه گردن ناشی از سه بیماری شایع آرتروز، فتق دیسک گردن و سندرم های عضلانی است که در صورت وجود درد در ناحیه گردن و انتشار آن به دست ها حتی در مراحل اولیه آن بایستی به پزشک مراجعه کرد تا تشخیص قطعی در مراحل اولیه صورت گیرد .

گردن درد بیماری وخیمی است که باعث  می شود نتوانید کارهای روزمره خود را به راحتی انجام دهید. این بیماری باعث کاهش دامنه حرکتی شما در گردن می شود و همچنین منبع درد در شانه، بازو یا دست است.

  • ادمین
۱۵
مهر
۹۴

سکته مغزی واهمیت فیزیوتراپی بعد از ضایعه


نروپلاستیسیتی یا انعطاف پذیری مغز:  

اگرچه سلول های مغز قادر به تقسیم شدن و افزایش تعداد سلول(برخلاف سلول های پوست)نیستند,اما در عوض بعد از آسیب به علت تروما و اختلالات عروقی, توانایی خاصی از جهت سازماندهی مجدد دارند که به آن نروپلاستیسیتی (انعطاف پذیری عصبی) می گویند. مطالعات مختلف نشان داده است که هرگاه یک سیستم مغزی آسیب دیده, وادار به به فعالیت گردد,بهبودی و کارایی آن افزایش می یابد.بنابراین نقش فیزیوتراپی به علت همین پدیده انعطاف پذیری سیستم عصبی بیشتر اهمیت می یابد.

 

در ادامه به نقش واهمیت فیزیوتراپی بعد از سکته مغزی میپردازیم

  • ادمین
۱۵
مهر
۹۴

سندرم آرنج تنیس بازان


 

گلناز نظرنژاد- دانشجوی فیزیوتراپی ورودی ۹۰

بیماری‌ آرنج‌ تنیس‌بازان‌ ( Tennis elbow) عبارت‌ است‌ از التهاب‌ نواحی‌ استخوانی‌ آرنج‌. عضلات‌، تاندون‌ها و اپی‌کوندیل‌ (یک‌ برجستگی‌ استخوانی‌ در سطح‌ خارجی‌ آرنج‌ که‌ در آنجا عضلات‌ ساعد به‌ استخوان‌ بازو می‌چسبند) آرنج‌ را درگیر می‌کند. بیشتر، بزرگسالان‌ (۴۰-۲۰ ساله‌) را مبتلا می‌کند. بیماری بیشتر در دست غالب که معمولا دست راست است دیده میشود .


تنیس البو چگونه ایجاد میشود؟


130

  • ادمین