کلینیک فیزیوتراپی رادمان

اولین مرکز تخصصی فیزیوتراپی ورزشی شرق تهران

کلینیک فیزیوتراپی رادمان

اولین مرکز تخصصی فیزیوتراپی ورزشی شرق تهران

k:if>
کلینیک  فیزیوتراپی  رادمان

آدرس جدید کلینیک :
تهرانپارس - خیابان رشید - روبروی خیابان 146 - جنب باشگاه ورزشی آهن نورد - پلاک 111

تلفن : 77744911 - 77298005

طبقه بندی موضوعی

چگونه حالت استقرار بر روی فشار دیسک تاثیر می گذارد؟

سه شنبه, ۱۰ فروردين ۱۳۹۵، ۱۱:۴۳ ق.ظ

چند نکته مفید در بهبود شرایط نشستن:

بیشتر ما ساعات طولانی را در حالت نشسته می گذرانیم: در محل کار، در وسایل نقلیه یا مقابل یک کامپیوتر، و درنتیجه ریسک کمر درد، سیاتیک و مشکلات گردن را افزایش می دهیم. سبک زندگی امروزی ما بسیار کم تحرک تر شده و ستون فقرات ما در اثر شیوه استقرار و نشستن نامناسب آسیب زیادی را متحمل می شود. نکات زیر در پرهیز از مشکلات بیشتر مفید می باشند:

1- بعد از 45 دقیقه نشستن، یک استراحت کوتاه 2 دقیقه ای ایجاد نموده و با راه رفتن از خستگی عضلات پشت جلوگیری نمایید. پیشگیری بهتر از درمان است: این اقدام مانع از خستگی ناشی از نحوه استقرار و درد ناشی از فشار بیش از حد بر رباط ها و عضلات می شود.

2- زاویه پشت خود را در هنگام نشستن کنترل کنید. زاویه بهینه  برای پشت مطابق شکل 100 تا 110 درجه می باشد.

seat

3- آزمون زیر (The Marble Test) را بر روی صندلی ماشین خود انجام دهید، تا ببینید آیا صندلی شما باعث اعمال فشار بر کمر شما می شود یا خیر. یک تیله یا گوی را در قسمت جلوی صندلی راننده قرار دهید. اگر به سمت عقب رفت صندلی در وضعیت نامناسب است. اگر ایستاد وضعیت صندلی مورد تایید است. هنگامیکه قسمت جلویی تشک صندلی از قسمت عقب بالاتر است، ستون مهره در قسمت کمر را وادار به خمیدگی نموده و دیسک را فشرده می نماید. از یک تشک شیبدار (seating wedge) برای اصلاح این وضعیت استفاده نمایید.

seat

4- از یک رول (lumbar roll) در ناحیه پایین کمر برای اصلاح انحنای ستون فقرات در ناحیه کمر استفاده نمایید. این یک انحنای طبیعی در ناحیه ای از پشت بوده و فشار وارده بر دیسک های کمری را کاهش می دهد.

seat

5- با قامت راست بنشینید طوریکه چانه شما کمی به تو فرو رفته باشد، این حالت مانع از جلو آمدن چانه میشود که بسیاری از مردم درجلوی صفحه نمایش کامپیوتر به آن حالت عادت کرده اند.

6- در مقابل صفحه کلید یا مانیتور، یا فرمان ماشین خود را به طرفین مایل نکنید (یا اصطلاحاً لم ندهید).

seat

7- پاهای شما باید تخت بر روی زمین باشند و مچ پایتان در زیر زانو قرار گیرد. این وضعیت یک ساختار مناسب برای حمایت از کمر ایجاد کرده و فشار بر عضلات ساق پا را از بین می برد.

8- زانوان شما باید کمی پایین تر از لگن قرار گیرند و باسن شما در قسمت عقب صندلی قرار گیرد. این شرایط زاویه پشت بهینه 100 تا 110 درجه را فراهم می کند.

9- از مبل و راحتی های عمیق و کوتاه اجتناب نمایید، زیرا باعث ایجاد زاویه پشت نامناسب و افزایش فشار بر دیسک می شوند.

10- اگر در هنگام نشستن همواره احساس درد و ناراحتی دارید برای ارزیابی وضعیت خود به فیزیوتراپیست یا پزشک خویش مراجعه نمایید.

 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی