کلینیک فیزیوتراپی رادمان

اولین مرکز تخصصی فیزیوتراپی ورزشی شرق تهران

کلینیک فیزیوتراپی رادمان

اولین مرکز تخصصی فیزیوتراپی ورزشی شرق تهران

k:if>
کلینیک  فیزیوتراپی  رادمان

آدرس جدید کلینیک :
تهرانپارس - خیابان رشید - روبروی خیابان 146 - جنب باشگاه ورزشی آهن نورد - پلاک 111

تلفن : 77744911 - 77298005

طبقه بندی موضوعی

تاثیر ماساژ درمانی در درد شانه و گردن

پنجشنبه, ۲۹ بهمن ۱۳۹۴، ۰۹:۰۲ ق.ظ

درد دیسک گردن اغلب با درد کمر همراه است و علائم این دو مشکل نیز مشابه می‌باشند. علائم درد گردن می‌تواند شامل اسپاسم، خشکی، ناراحتی عضلات، ایجاد محدودیت حرکتی در مفاصل و نیز سر درد باشد. درد گردن می‌تواند به صورت ناگهانی و حاد یا به صورت مداوم و مزمن وجود داشته باشد. به هر حال یک آسیب اتفاقی می‌تواند باعث ایجاد درد مزمن در ناحیه گردن و از بین رفتن دامنه حرکت آن در صورت عدم درمان صحیح شود. ماساژ درمانی یک روش غیر تهاجمی است که می‌تواند به عنوان جایگزین دارو برای درمان درد گردن مورد استفاده قرار گیرد. ماساژ یک روش درمان دستی است که در آن عضلات و سایر بافت‌های نرم برای کاهش گرفتگی عضلات و نیز کاهش فشار وارد شده، مالش داده می‌شود. هر چند ماساژ، کل بدن فرد را تحت تاثیر قرار می‌دهد، این روش درمانی به طور خاص برای مشکلات عضلانی اسکلتی، گردش خون، و بهبود سیستم‌های لنفاوی و عصبی بدن مورد استفاده قرار می‌گیرد.

ترکیبی از تکنیک‌ها که توسط فیزیوتراپیست برای ماساژ درمانی استفاده می‌شود می‌تواند به کاهش درد و ریکاوری بیمار کمک موثر کند. انواع مختلف ماساژ که می‌توان از آن‌ها برای کاهش درد گردن استفاده کرد شامل ماساژ سوئدی، ماساژ عمیق عضلات، درمان نقطه محرک، و ماساژ شیاتسو است.

طول دوره بهبودی گردن درد بستگی به شدت آسیب وارد شده و نیز سن، سطح سلامت، و سابقه آسیب‌های قبلی وارد شده به گردن فرد دارد. در این حالت ممکن است به چند جلسه ماساژ درمانی قبل از بهبود وضعیت بیمار نیاز باشد. متخصص فیزیوتراپی می‌تواند به شما درباره تعداد جلسات ماساژ که بهترین شرایط درمانی را برای شما ایجاد کند، توضیح دهد.

ماساژ درمانی به شما آموزش می‌دهد که چگونه ماساژ دادن گردن توسط خود شما می‌تواند به کاهش سفتی عضلات و افزایش دامنه حرکت آن‌ها کمک کند. تاثیرات ناشی از ماساژ درمانی در زمانی که این فعالیت هر روز چند بار تکرار شود، ماندگاری بلند مدت تر دارد. توجه داشته باشید که نباید از ماساژ عمیق عضلات در نواحی دردناک، متورم بدن استفاده شود زیرا انجام این کار می‌تواند باعث وارد شدن آسیب به ناحیه مورد نظر شود.

ماساژ منظم شانه

هیچ جایگزینی برای یک متخصص حرفه‌ای در زمینه ماساژ وجود ندارد. هر چند مالش گردن یا شانه توسط خود فرد با دست مقابل می‌تواند باعث تسکین موقت درد شود، یک متخصص می‌داند که چگونه وارد کردن فشار مستقیم به ناحیه مورد نظر می‌تواند بهترین نتایج را به همراه داشته باشد. شما ممکن است هنگام ماساژ در زیر پوست احساس توده یا تراکم داشته باشید که این موضوع نشان می‌دهد عضله و بافت مربوط به آن دچار چسبندگی و گرفتگی شده است و به همین خاطر ناحیه مورد نظر درد می‌کند. متخصص ماساژ با سنگ داغ می‌تواند به بدن شما مقدار فشار صحیح را وارد کند، اما اطلاعات ارائه شده توسط شما برای اطمینان از استفاده بهترین روش ماساژ درمانی شانه لازم و ضروری است.

ماساژ شانه منجمد

با وجودی که کپسولیت چسبنده (که بیشتر به عنوان شانه یخ زده یا شانه منجمد شناخته می‌شود) شرایط خاصی است که نیاز به یک یا دو سال زمان برای درمان دارد، امکان بهبود آن با استفاده از تکنیک‌های مشابهی که برای سایر انواع درد شانه استفاده می‌شود نیز وجود دارد. این موارد عبارتند از:

ماساژ سوئدی: در واقع باعث افزایش سطح اکسیژن موجود در خون فرد می‌شود و در عمل باعث کاهش سم موجود در عضلات و بهبود فرآیند گردش خون می‌گردد.

درمان نقطه محرک: که در آن نقاط و محل ایجاد گرفتگی و گره در عضلات شناسایی می‌شود و به این ترتیب می‌تواند درد مزمن عضلات را به طور طبیعی مدیریت کرد. اغلب، نتایج حاصل از یک جلسه ماساژ درمانی با کاهش قابل توجه درد در ناحیه مورد نظر همراه است، ادامه دادن این جلسات می‌تواند به کاهش بیشتر درد و ناراحتی فرد کمک فراوان کند.

کلینیک رادمان افتخار دارد به عنوان اولین مرکز تخصصی در منطقه انواع روشهای ماساژ درمانی را زیر نظر مستقیم فیزیوتراپیست  و مسئول فنی ارائه گر باشد. ارائه ماساژ بعد از انجام معاینه دقیق و ارزیابی عضلانی -اسکلتی با روغنهای گیاهی و هربال مناسب برای هر فرد  انجام میپذیرد.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی